
Nové auto z autosalónu – náš TOP 7 nejlevnějších modelů
Potřebujeme být bohatí, abychom si koupili nové auto z autosalónu?Ne! Jedině tehdy, když uznáme někoho, kdo má 180 tisíc korun, za boháče. Ano, to nejsou žerty! Nové auto z autosalónu můžete mít už za 180 tisíc, a pokud zvýšíte svůj rozpočet na 200 tisíc, budete si už moci vybírat z nabídek.
Nové auto ze salónu do 180 tisíc korun – Dacia Logan a Dacia Sandero
- DACIA LOGAN. V této kategorii máme dva návrhy, a to velmi zajímavé. Tím nejlevnějším vozem, alespoň v roce 2016, byla bezkonkurenčně Dacia Logan, která se nabízela s benzínovým motorem 1.2/54 kW v nejlevnější výbavové verzi Access za bezkonkurenčních 169 900 korun českých. Pod druhou zmíněnou hranicí 200 tisíc korun bylo možné pořídit si i vizuálně a výbavově zajímavější verzi Open nebo nejvyšší výbavový stupeň Arctica. Na 189 900 korunách začínal i velký kombík Logan MCV s téměř šestisetlitrovým zavazadelníkem. Ten si ale šlo koupit v limitu 200 tisíc Kč pouze v nejlacinější verzi Access. Všechny tyto vozy nabízely minimálně 4 airbagy, rádce řazení a mezinárodně uznávaný standard ukotvení dětské autosedačky Isofix.
- DACIA SANDERO. Dacii Logan šlapala na paty Dacia Sandero, která přišla se stejnou benzínovou motorizací 1.2/54 kW, opět v nejlevnější výbavové verzi Access, na pouhých 174 900 Kč. Cenový odstup pouhých 5 tisíc korun je do jisté míry logický – vždyť obě auta jak motoricky, tak z hlediska výbavy jsou na tom vlastně stejně. Do limitu 200 tisíc korun se v roce 2016 vtěsnal i druhý výbavový stupeň Sandero Open, který zahrnoval už i mlhovky, lakované nárazníky, rádio, centrální zamykání s dálkovým ovládáním či elektrické ovládání oken. Za příplatek 10 tisíc korun si bylo možné pořídit do auta i klimatizaci. Podobně jako v případě Loganu, výbava všech vozů Sandero obsahovala „povinně“ 4 airbagy, rádce řazení a mezinárodně uznávaný standard ukotvení dětské autosedačky Isofix.
Nová auta do 200 tisíc korun – více možností
Limit 200 tisíc korun byl v roce 2016 už mnohem „výživnější“. V něm se vtěsnalo hned několik zajímavých vozů. Vedle už zmiňovaných vyšších verzí Dacií Logana a Sandero to byly Ford Ka, Škoda Citigo, Citroën C1, Nissan Micra a Hyundai i10.
- FORD KA. I když jsme u zámořské značky Ford zvyklí spíše na vozy, které si činí nárok na prestižnější hodnocení, nejlevnější z této pětice byl Ford Ka. S motorizací 1.2 Duratec/51 kW byl k mání za velice slušných 186 990 korun. Samozřejmě, jen pokud jste byli ochotni oželet jeden pár dveří a souhlasili s poněkud skromnější třídveřovou verzí Trend a výbavou, která by se dala nazvat poněkud omezenější. Mezi její cennější prvky bylo možné započítat dva airbagy, palubní počítač a systém ukotvení dětské sedačky Isofix. Vyšší verze „Káčka“ Trend Plus stála 201 990 korun, takže náš limit překračovala, i když o pouhé 2 tisíce.
- ŠKODA CITIGO. Hned za maličkým Fordem se v žebříčku nejlevnějších automobilů umístil nejmenší a nejlevnější člen velké škodovácké rodiny, městský vozík Škoda Citigo. Ten bylo možné v roce 2016 koupit ve třídveřové verzi s benzínovým motorem 1.0 MPI/44 kW a v minimální výbavové verzi Active, která nezahrnuje ani rádio, ani palubní počítač, za 197 200 Kč. Základ výbavy činily čtyři airbagy a jen příprava na rádio. Mnohem přijatelnější byla akční verze Fresh, v níže nechybělo elektrické ovládání, klimatizace, mlhovky či parkovací senzory. Cena této verze ale začínala 10 tisíc korun nad stanovenou 200tisícovou hranicí.
- CITROËN C1. S levnou variantou nového auta z autosalonu pracovala i francouzská tovární značka Citroën. Ta nabízela model C1 s motorizací 1.0 VTi/51 kW ve výbavové verzi Live za 199.900 Kč. Atraktivní cenu ale poněkud znevažovala velmi skromná výbava Live, která nezahrnuje ani autorádio, za které jste si museli doplatit 4 tisíce korun. V podstatě jste měli k dispozici dva airbagy, palubní počítač a standard ukotvení dětské sedačky Isofix. Takže lepší bylo přišetřit na akční verzi Citroën C1 Feel Edition s klimatizací a řadou dalších zajímavých prvků, jenže hranice 200 tisíc korun se vám v tomto případě hodně rychle vzdalovala.
- NISSAN MICRA. Přes název Micra a nízkou cenu nabízí tento vůz mnohem více prostoru než „nákupní tašky“ Citroënu, Škody či Hyundaie. Svojí velikostí totiž patří mezi malé pětidveřové hatchbatcky. V roce 2016 se prodával s benzínovým motorem 1.2/59 kW ve výbavové třídě Visia bez rádia či klimatizace za 199 900 Kč. Vozidlo ale mělo palubní počítač, dálkové centrální zamykání a bezpečnosti v něm zajišťovalo celkem šest airbagů. Lepší výbava byla dostupná ve stupni AC/CD, jejíž cena ale přesahovala 200 tisícový limit přibližně o 40 tisíc korun.
- HYUNDAI i10. Poslední vozidlo, které se svou cenou dokázalo v roce 2016 vtěsnat do limitu 200 tisíc korun, nabízel nový český výrobce s korejskými vlastníky, společnost Hyundai. Jde o model Hyudai i10, který se s motorem 1.0/48 kW ve výbavové verzi Family dal pořídit za oblíbenou cenu 199 900 Kč. Výbava zahrnuje šest airbagů, palubní počítač a centrální zamykání, věci jako rádio nebo klimatizace v ní ale chybí.
Jak se budou ceny nových vozidel vyvíjet v roce v dalších letech, je těžké předvídat. Z výše uvedeného výčtu je ale vidět, že nové auto lze koupit i za celkem rozumnou cenu. Většinou jde o automobily malé s malými motory a skromnou výbavou, které se budou hodit hlavně pro jízdu ve městě a na menší vzdálenosti, tedy zejména jako druhé auto v rodině. Na druhou stranu, když koupíme nové auto z autosalonu, máme větší šanci na bezporuchový provoz a nemusíme se obávat, že naletíme nějakému neserióznímu koumákovi, který obchoduje s ojetými vozy se stočenými tachometry a poškozenými při dopravních nehodách. Pro mnoho osob to bude výhoda, kterou ocení.
Líbil se vám článek? Chcete se na něco zeptat v komentářích? Neváhejte se podělit o svůj názor a komentář v dolní části článku. A nezapomeňte – vždy před koupí automobilu, motocyklu nebo dokonce přívěsu zkontrolujte historii vozidla pomocí autoDNA na základě čísla VIN. Prověřování VIN je jednou z nejdůležitějších věcí, kterou je třeba udělat, než se rozhodnete koupit ojeté vozidlo. AutoDNA vám tak pomůže učinit informované rozhodnutí.