Spousta řidičů o tom, jak připravit auto na podzim, vlastně vůbec nepřemýšlí. Přitom existuje řada důvodů, proč může být podzim pro jízdu automobilem dokonce náročnějším obdobím, než zima. V zimě všichni očekávají na cestách těžké podmínky. Ať už řidiči, kteří jsou proto opatrnější, tak také služby, které jsou odpovědné za údržbu silnic. Navíc v zimě mnoho lidí nechává stát svá auta před domem, protože se jednoduše bojí vyjet za nepříznivých podmínek, nebo je překvapí problémy s nastartováním.
Silné mrazy mají vždy nepříznivý vliv na správnou funkčnost našich vozidel. Jak si s nimi poradit nejenom pomocí kosmetických a dalších přípravků dostupných v obchodech, ale především domácími způsoby?
Zpravidla převážíme jízdní kola třemi způsoby – na střešním nosiči, na stojanu připevněném k zadním dveřím nebo na nosiči upevněném na tažném zařízení. Každý z těchto způsobů má své vady i výhody, proto je dobré se na ně v klidu podívat a zvážit alternativní možnosti.
Každý řidič určitě ví, že dvakrát do roka musí vyměnit pneumatiky a jednou ročně by měl vyměnit olej. Je tu ale ještě jedna věc, kterou by se mělo provádět pravidelně, avšak ne všichni majitelé vozidel to dělají. Jde o prohlídku klimatizace.
Abychom se naučili, jak se vyhnout případným smykům, je dobré se předem seznámit s druhy smyků a příčinami, které je způsobují. Měli bychom se také naučit, jak smyky zvládat, pakliže se nám již doopravdy přihodí.
Všichni víme, že když je povrch vozovky mokrý nebo kluzký, musíme být při řízení vozidla obzvlášť opatrní. Ne všichni si ale uvědomují, že stejně tak jsme vystaveni nebezpečí i za silného větru. Abychom omezili rizika, je důležité dodržovat několik základních pravidel.
Výrobci automobilů rádi píší v katalozích o možnosti nákupu různých typů vozidel s pohonem 4×4. Pod tímto určením se bohužel často rozumí systémy, které fungují velmi rozdílně. Je proto dobré zjistit, co má prodejce v autosalónu vůbec na mysli, když mluví o „pohonu na 4 kola“.
Autokamera by měla být nezbytným doplňkem každého řidiče. Příznivě ovlivňuje chování nás samotných i dalších osob sedících za volantem a ve sporných situacích může poskytnout důležitý důkaz. Není proto důvod nákup tohoto zařízení odkládat. Je si ale třeba pořídit takový model, který splní naše očekávání.
Většina řidičů si na autobaterii vzpomene uprostřed zimy, kdy auto po mrazivé noci nechce ráno nastartovat. Ti pečlivější se snaží podobným situacím předcházet a již na podzim dělají příslušné přípravy, kontrolují stav baterie a celé elektroinstalace. Málokdo ale ví, že o autobaterii je třeba pečovat také v létě.
Rightsizing je strategie výstavby motorů, kterou začaly uplatňovat firmy Mazda a Audi. Spočívá v přizpůsobení zdvihového objemu hnací jednotky velikosti vozidla. Je to odpověď na všeobecný trend v automobilovém průmyslu k downsizingu, čili konstruování menších, nicméně výkonnějších motorů, s vyššími parametry z hlediska výkonu a točivého momentu.
Základní informace o zemi: Belgie je nevelká země v západní Evropě, má o něco více než 11 miliónů obyvatel. Úředními jazyky jsou holandština a francouzština. Rozšířená je rovněž znalost anglického a německého jazyka. Oficiálním platidlem je euro. Podle statistik je v Belgii registrováno více než 5 miliónů automobilů.
Ekonomická jízda je prioritou pro velmi mnoho řidičů. Bohužel o tom, jak to udělat, aby naše auto spalovalo méně pohonných hmot, vzniklo mnoho mýtů. V konečném důsledku to může dopadnout tak, že jsme přesvědčeni, že se řídíme zásadami ecodrivingu, ale ve skutečnosti svým konáním způsobíme zvýšení spotřeby.